Boj: Dělostřelectví – 4.díl

Tak tak, to je to hlavní, ne? Naučit se dělat pořádný ďuzny do nepřátelských lodí – malý, velký, hlavně když nepřátelský lodi dají pořádnou lekci. Tak jdeme na to.

Spotting a maskování

Spotování je automatické a je založeno na podobném systému jako ve World of Tanks. Malé lodě mají vyšší faktor maskování, než lodě velké. Pokud nejste zrovna v bitvě, ale v přístavu, můžete kliknout na každý údaj a zjistit jeho efekt na loď. Pokud například kliknete na maskování, zjistíte vzdálenosti, ze kterých bude vaše loď zpozorována nepřátelskými loděmi a letadly. Samozřejmě toto číslo může být nakonec trochu jiné kvůli několika vyjímkám

World of Warships WicklesPrvní výjimka jsou torpédoborce, které mají kouřový generátor schopný vypustit kouřovou clonu, která sníží její viditelnost pro nepřátelské lodě – nevím o kolik přesně, ale odhaduji, že se to bude pohybovat někde kolem 50% redukce viditelnosti. Podmínka je, že musíte být uvnitř, nebo za kouřovou clonou. Pokud se budete pohybovat po krajích, nebude to mít na vaše maskování žádný efekt.

Druhá je poměrně jasná, střílení ze zbraní značně snižuje vaše maskování. Pokud vystřelíte z vašich děl, můžete defakto počítat s tím, že jste byli někým zpozorováni. Poměrně dobrý je na tohle kapitánská schopnost, která vám ukáže, kdy vás nepřítel vidí. Bitevní loď může být zpozorována klidně z 20 km, nebo ještě z větší dálky, ve chvíli kdy vystřelí. Toto platí samozřejmě i pro sekundární a protiletadlové zbraně. Pokud jste například v kouři a nechcete se prozradit, bude vaším dobrý přítelem klávesa „P“ (pokud jste nezměnili nastavení) na vypnutí protiletadlových zbraní.

Třetí věc, kterou asi není ani nutné zmiňovat, ale zmíním jí, protože to bude vypadat, jako že to co jsem napsal je ještě delší než ve skutečnosti je. Není možné, abyste byli zpozorováni lodí, nebo letadlem přes nějakou překážku (ostrov).

Dělostřelectvo

Paráda, nyní nepřítele vidíme, ale co teď. Nejspíše chcete zasáhnout nepřítele úplně vším čím můžete, nebo to byste aspoň chtít měli. Takže otázka zní, jak na to? Jedna věc, kterou jsem již zmiňoval dříve, je vaše ALT klávesa, která zobrazí spousta dalších údajů, které využijete. Rozhodně byste jí měli používat při střelbě na delší vzdálenosti. Nebo můžete zamířit do nastavení a zapnout si ALT klávesu na pořád (Nastavení – ovládání – Alternativní režim bitevního rozhraní). Na výběr máte z průbojných (AP) granátů, které dokážou způsobit ohromné poškození, pokud se jim povede najít svojí cestu dovnitř lodi, nebo způsobí zanedbatelné poškození, pokud se jim to nepodaří, nebo naopak až moc a vyletí druhou stranu lodě ven. Druhý typ munice jsou vysoce výbušné (HE) granáty. Ty dokážou způsobit průměrné poškození prakticky proti každé lodi, vzhledem k tomu, že prorazit dokážou pouze torpédoborce a některé křižníky. Pozitivem je, že dokážou loď poměrně jednoduše zapálit a způsobit tím dodatečné poškození.

Bojování na velkou vzdálenost (10-20 km)

Velké vzdálenosti jsou především parketou bitevních lodí. Hlavní co musíte je mířit opatrně, pokud nechcete aby vaše salva minula cíl. Vzdálenost nepřátelské lodě je stejně tak důležitá jako rychlost doletu vašich granátů.

Platí hodně zhruba pravidlo, že za každých 10 vteřin doletu granátu, byste měli předsadit střelbu o délku jedné bitevní lodě (250-300 metrů). Samozřejmě, že to záleží i na rychlosti. „Platí“ to pro bitevní loď jedoucí průměrnou rychlost 24 uzlů. Pokud jede rychleji musíte předsadit střelbu více dopředu, pokud naopak pomaleji, musíte střílet ne tak daleko,

Další faktorem je samozřejmě v jakém úhlu nepřátelská loď jede, jestli směrem k vám, či od vás (používejte minimapu!) a podle toho se rozhodněte, zda budete muset střelu více nebo méně předsadit. Pokud si nejste jistí, vždy můžete vystřelit jednu ránu a podle toho určit, kam vystřelíte zbytek vaší salvy.

Střelba z takovéto dálky může být dost devastující, jelikož granáty padají na loď seshora. Průbojné granáty (AP) ze vzdáleností kolem 15 km dokážou projít většinu pancéřů (nesmíme zapomenout, že takový dostřel mají jen 200mm+ děla) a to i bitevních lodí. Na druhou stranu trefit se z takovéhle vzdálenosti není vůbec lehká záležitost, kvůli odchylce, kterou mají. Pokud se nemůžete za boha trefit do vzdálených cílů (zvlášt křižníků a torpédoborců), nestyďte se přepnout zpět na HE munici.

Bojování na střední vzdálenost (5-10 km)

V této vzdálenosti začíná mít průbojná munice křižníků problémy probít se skrz pancéřování bitevních lodí. Pokud uštědříte příliš mnoho odražených zásahů (dělají kolem 100-500 dmg), přepněte na HE granáty. Proti křižníkům byste stále neměli mít problémy při střílení AP municí. Torpédoborce si vždy zaslouží dávku výbušnou municí, jelikož ta je vždy probije i pokud dopadne vedle nich. To může postačovat k tomu, aby udělili kritické poškození, nebo ho zapálili.

Také je to nejbližší vzdálenost, kdy bitevní lodě mohou být nějak užitečné a stíhat pálit na cíl. Pokud je loď v bližší vzdálenosti, nemůžou bitevní lodě stíhat dostatečně rychle otáčet věžemi na cíl, pokud se nejedná o další bitevní loď.

Torpédoborce se mohou pokusit střílet průbojnou, ale šance že něco probijí není moc velká, možná tak slabě pancéřovaný křižník. HE munice je obecně lepší volba – nebo nestřílení vůbec a pokusit se zůstat nespatřen.

Bojování na krátkou vzdálenost (0-5 km)

V této vzdálenosti jste na dostřel torpéd a nepřátelské lodě nebudou mít jednoduché se jim vyhnout. Také to znamená, že jste na dostřel sekundárních zbraní. Ty jsou zvlášť účinné proti torpédoborcům. Také se připravte na to, že budete dost často hořet, pokud jezdíte s bitevní lodí, nebo křižníkem. Torpédoborce zase zvládnou dostatečně rychle manévrovat, aby bitevní lodě nemohli po nich vystřelit. Cokoliv pod 200mm nemá šance prorazit bitevní loď. Takže pokud střílíte 155m dělama a méně, měli byste automaticky ládovat výbušnou munici při střelbě na bitevní lodě.

Proti torpédoborcům je to jednoduché a střílejte je výbušnou municí. Z jakékoliv vzdálenosti je pro ně HE munice velkým nepřítelem. Pokud se v torpédoborci naopak plavíte, budete muset kličkovat a co nejvíce manévrovat, abyste žádnou z těchto smrtících střel neschytali. Je to náročné, hrát za torpédoborec, ale dobře vystřelená torpéda jsou odměna, která za to stojí.

Poslední o kterých jsem moc nenapsal jsou letadlové lodě. Ty se co do armoru vzato pohybují někde mezi křižníky a torpédoborci, takže střelba HE municí rozhodně není špatná volba a nic tím nezkazíte. Rozhodně má své využití v tom, že zapálená letadlová loď nemůže vypustit žádné letadlo a zapálením z něj uděláte neškodnou plachetnici.

V dalším díle se podíváme na zákeřná Torpéda

1.dílTřídy lodí

2.dílNárody

3.díl Navigace a manévrování

4.díl – Boj: Dělostřelectví

5.díl – Boj: Torpéda

6.dílBoj: Letadlové lodě

7.dílAktivní schopnosti lodí

Napsat komentář